Od Auronza do Nove Gorice: zgodba družinske obrti, ki se piše že šest generacij

Zgodba podjetja G5 se začne skoraj poldrugo stoletje nazaj v Cadoreju, v enem od središč optične obrti, kjer so Giovanni Lozza in dva njegova prijatelja postavili temelje prve italijanske tovarne očal. V osrčju Dolomitov se je leta po tem pisala zgodba in tradicija, ki se je skozi generacije prepletala z inovacijami in predanostjo – vse do danes, ko jo z enako strastjo ohranja že šesta generacija. Dolgoletna zvestoba kupcev, med njimi številnih iz Slovenije, je podjetje pripeljala do pomembnega koraka: leta 2022 so odprli sodoben optični center v Novi Gorici. Tako se dediščina, rojena v gorah, danes srečuje z novim utripom mesta – bližje ljudem, ki cenijo kakovost, zgodbo in pogled, usmerjen v prihodnost. Zgodbo smo strnili s pomočjo Emirja, ki je že več kot 15 let del družine G5, danes pa med drugim v vlogi hišnega okulista uspešno vodi optiko v Novi Gorici.

20.07.2025

Emir, kako se je pravzaprav vse skupaj začelo? Nam lahko opišeš prve korake pradeda Giovannija Lozza in njegovih bratov?

Emir: Naša zgodba se je začela precej podobno kot marsikatera druga: iz ene same ideje in iz stavka, ki nas morda še danes najbolje opiše: "Pa poskusimo." Po izobraževanjih v Nemčiji sta se povezala Giovanni Lozza, izurjen v obdelavi kovin, in prijatelj, ki se je specializiral za steklo. Združila sta znanje in strast ter se podala v skupno dogodivščino, ki je okoli leta 1880 pripeljala do ustanovitve popolnoma prve italijanske tovarne očal po imenu Lozza.

Kako je majhna vasica v Cadoreju postala svetovno središče optične obrti?

Emir: Ker je prav v Cadoreju nastala očalarska obrt, je ta kraj postal naravno središče razvoja celotne panoge, od materialov in tehnologije do vseh drugih dejavnosti, povezanih z očali. Skozi desetletja se je tu razvila skupnost strokovnjakov z izjemnim znanjem. Z rastjo povpraševanja in s tem, ko so očala postajala tudi modni dodatek, so se pojavile potrebe po vedno več kadra in specialističnega znanja. Marsikateri obrtnik je svojo garažo preuredil v tovarno očal, kjer je ročno izdeloval okvirje in vstavljal leče. Tako je Cadore postal srce italijanske optične obrti.

Kako pa se je pri vas prenašala ta strast do obrti iz roda v rod? In kako se je to zgodilo pri tebi osebno?

Emir: Iskreno povedano, sprva ni bila to neka ljubezen na prvi pogled. Kot otrok sem zvečer hodil z očetom zapirat tovarno, kjer je delal, in medtem ko je ugašal stroje, sem sam raziskoval med vsemi tistimi napravami. Tako sem začel preživljati čas v proizvodnji očal. Ko sem odraščal, sem pred igro s prijatelji vedno skočil do mame po kakšen evro za vodo, a mi je pogosto dala kakšno nalogo, denimo vnašati očala v register. Lahko si predstavljate, kako dolgočasno je to bilo za otroka, ki bi raje tekal naokoli. Na začetku sem očala naravnost sovražil, med odraščanjem pa sem razvil ljubezen do obrti. Danes so očala del tega, kar sem.

Foto usluga: Optika G5

Prvo optiko ste odprli v osemdesetih v Auronzu. Kaj vas je spodbudilo k temu?

Emir: Auronzo je bil že takrat priljubljena turistična destinacija, zahvaljujoč prepoznavnosti okoliških gora. V poletni in zimski sezoni so številni turisti pogosto potrkali na vrata naše tovarne z vprašanjem, ali je mogoče kupiti kakšna sončna očala. Giovanni Lozza (mlajši), tedaj sveže diplomiran optometrist, je prepoznal priložnost in združil svoje novo znanje s potrebami trga. Tako je nastala prva maloprodajna optika.

Kako pa je prišlo potem do tega, da je vaša trgovina postala nepogrešljiv del lokalne skupnosti in kakšno vlogo ima danes?

Emir: To je bila kombinacija pravega trenutka in pripravljenosti, da prisluhnemo. Pred približno tridesetimi leti je Nova Gorica sklenila dogovor, ki je njenim prebivalcem omogočil ugodnejše pogoje za smučanje. Veliko Slovencev govori italijansko, zato so se iz radovednosti začeli oglašati pri nas. Nekateri so zaupali svoja očala naši optiki, bili zadovoljni in nas priporočili naprej. Sčasoma smo pripravili posebne ugodnosti za slovenske stranke in s tem postali njihov zaupanja vreden ponudnik.

Leta 2022 ste odprli sodoben optični center v Novi Gorici. Zakaj ravno tam?

Emir: Odgovor je precej povezan s prejšnjim vprašanjem. Dolgo smo poslušali želje naših slovenskih strank, naj odpremo optiko tudi v njihovi bližini. Sprva se je zdelo kot šala, ki kroži med zvestimi kupci, a je z leti ideja postajala nekaj resnega, kar je vabilo k njeni uresničitvi. To nam je pa omogočilo, da storitev približamo tistim, ki prej niso mogli do Auronza, ter da postanemo še odzivnejši, bolj strokovni in dostopnejši.

Kako združujete tradicionalno rokodelsko znanje s sodobnimi inovacijami?

Emir: To je področje, ki mu namenjamo res veliko pozornosti. V vseh naših optikah poskušamo povezati najnaprednejšo tehnologijo za meritve vida z ročno izdelavo in tradicijo. Na eni strani imamo sodobna očala, ki lahko snemajo, fotografirajo in celo delujejo kot slušni aparati. Na drugi strani pa ohranjamo ekskluzivne vintage modele, kot so 60 let stara očala, prevlečena z usnjem. Imamo tudi svojo linijo očal #occhialiG5 ter linijo ročno izdelanih in barvanih očal Ego XXIV. Vedno iščemo ravnotežje med vrhunsko tehnologijo in osebno zgodbo.

Kakšen pomen pripisujete storitvam "po meri" in kakšne vrednote vodijo vaše delo?

Emir: Storitve po meri so pri nas nekaj povsem naravnega, ne razkošje, temveč osnova. Vsaka oseba ima svoj obraz, svoje potrebe, svoj stil življenja in mi verjamemo, da mora biti vsak par očal temu popolnoma prilagojen. Ne gre samo za to, da vidiš dobro, ampak da se v očalih počutiš ti. Naše delo vodijo spoštovanje, poštenost in človeški stik. V ospredju je odnos, ne samo izdelek. Želimo, da vsak, ki pride k nam, začuti, da ni le še ena stranka, ampak del naše zgodbe.

Kako si predstavljate prihodnost vaše optike – tako v Italiji kot v Sloveniji?

Emir: Pred kratkim smo sklenili sodelovanje z dvema oftalmologoma, zato z veseljem napovedujemo odprtje očesne ambulante znotraj naše trgovine. Storitve bodo na voljo vsak teden, kar bo našim strankam omogočilo še bolj celostno oskrbo in hkrati skrajšalo čakalne dobe za oftalmološke preglede. To vidimo kot pomemben korak v smeri optike, ki ponuja več kot le očala – ponuja izkušnjo, zaupanje in dolgoročno skrb za vid. V prihodnosti si želimo širitve v ostale dele Slovenije, do takrat pa so seveda vsi dobrodošli v naši poslovalnici v Novi Gorici.

Kako ste kot družinsko podjetje usklajevali ohranjanje tradicije z nujo po poslovni modernizaciji?

Emir: Prepričan sem, da moramo tradiciji in strasti dati večjo vrednost, tudi če to pomeni, da se modernizacija odvija nekoliko počasneje. Naše delo temelji na človeškem stiku, zato menim, da je prenašanje čustev, predanosti in osebnega pristopa ključno, danes in v prihodnosti. Prehitro uvajanje tehnologije lahko povzroči, da odnos s stranko postane hladen in brezoseben. Mi pa želimo, da se vsak pri nas počuti slišanega, videnega in cenjenega, tako kot je bilo vedno v naši G5 družini. Obenem redno posodabljamo ponudbo, zato imamo vedno na voljo najnovejše generacije stekel, najsodobnejše aparate za različne meritve ter sezonske kolekcije okvirjev in sončnih očal.

Katere poslovne »lekcije« so se v vaši družini prenašale iz generacije v generacijo?

Emir: Najpomembnejša lekcija, ki jo v naši družini predajamo iz generacije v generacijo, je ta, da se nikoli ne nehaš učiti. Živimo v času, ko gre vse zelo hitro, stranke pa so vedno bolj informirane in želijo več. Zato je bistvenega pomena, da ostajamo na tekočem: to nam omogoča, da izpolnjujemo pričakovanja in ponujamo storitev, ki je usklajena z novimi potrebami in trendi na trgu.

Kako se lotevate trženja v Sloveniji  in kako se razlikuje od italijanskega pristopa?

Emir: Razlika v poslovanju med Italijo in Slovenijo je bogata izkušnja. Poleg razlik v birokraciji in zakonodaji, ki smo jih mogli raziskati, je prava razlika po mojem mnenju kulturna: slovenska stranka je po izkušnjah bolj umirjena in premišljena, manj hektična kot italijanska. To omogoča bolj sproščen pristop in včasih tudi bolj prefinjen, saj je možno ponuditi nišne izdelke, tako okvirje kot leče.

Kateri poslovni trenutek ali odločitev bi izpostavili kot eno ključnih prelomnic?

Emir: Ena takšnih je nedvomno bilo odprtje v Sloveniji. Soočenje z novo realnostjo pomeni odpiranje novim trgom, strankam in kulturam. To je izkušnja, ki neizogibno razširi tvoj pogled, te preizkusi in obogati. Na dolgi rok ti omogoča, da se tudi vsakodnevnih izzivov lotevaš z bolj odprtim in prilagodljivim načinom razmišljanja.

Kako danes gledate na trajnost in odgovornost v svoji panogi?

Emir: Na področju trajnosti naš sektor močno napreduje. Danes večina velikih proizvajalcev uporablja reciklirano plastiko ter bioplastiko in zmanjšuje odpadke tudi do 80 %. Očesna optika je s tega vidika že zelo napredna. Tudi mi po svojih močeh prispevamo: nedavno smo ustvarili lastno linijo ročno izdelanih očal, del izkupička pa smo namenili združenju, ki se ukvarja z varovanjem gozdov na območju Cadore. Upamo, da bomo v prihodnosti lahko izvedli podobne pobude tudi tukaj.

Kakšna je vloga osebnega pristopa v svetu, kjer konkurenca raste in storitve postajajo vse bolj digitalne?

Emir: Zavestno smo se odločili, da se ne ukvarjamo s spletno prodajo. Verjamemo, da je določene veščine in občutke mogoče prenesti le v živo, skozi pristen, neposreden stik s stranko. V spletni prodaji se izbira prepogosto skrči zgolj na vprašanje cene, medtem ko sta za nas kakovost storitve in oseben odnos s kupcem ključnega pomena.

Ste kdaj razmišljali, da bi se razširili še kam drugam, morda izven Evrope?

Emir: Za zdaj ostajamo osredotočeni na Italijo in Slovenijo. Naš cilj je kakovostna rast, premišljena in skrbna, pri čemer ostajamo zvesti svojemu pristopu. Kaj bo v prihodnosti, bomo še videli.

Kaj bi svetovali mladim podjetnikom, ki se uveljavljajo v družinskem podjetju z dolgo zgodovino?

Emir: Nič ni tako enostavno, kot se morda zdi. Na družbenih omrežjih pogosto naletimo na videoposnetke, ki prikazujejo, kako preprosto je ustanoviti podjetje. A resničnost je precej drugačna: treba se je zavedati, da je za uspeh potrebnega veliko truda. Pogosto delam dvanajst, celo trinajst ur na dan, tekam naokrog in skušam obvladovati vse vidike poslovanja. Potrebni so priprava, odločnost, sposobnost prenesti neuspehe, poleg tega pa tudi znati poslušati in močno verjeti v to, kar počneš.

 

V svetu, kjer nas algoritmi vedno bolje berejo, na G5 še vedno raje poslušajo. Njihovo delo ni le v izbiri pravih okvirjev ali natančnih meritev vida, temveč v poslušanju, svetovanju in iskrenem zanimanju za potrebe vsakega posameznika. V času hitrih rešitev tako Optika G5 ostaja opomnik, da je jasen pogled dragocen – še bolj pa način, kako nekdo pogleda nate.

Galerija fotografij